۱۳۸۸ تیر ۹, سه‌شنبه

بیانیه

1) ما، گروهی از وبلاگ‌نویسان ایرانی، برخوردهای خشونت‌آمیز و سرکوب‌گرانه‌ی حکومت ایران در مواجهه با راه‌پیمایی‌ها و گردهم‌آیی‌های مسالمت‌آمیز و به‌حق مردم ایران را به شدت محکوم می‌کنیم و از مقامات و مسوولان حکومتی می‌خواهیم تا اصل ۲۷ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را -که بیان می‌دارد «تشكيل‏ اجتماعات‏ و راه‌ پيمايی‌ها، بدون‏ حمل‏ سلاح‏، به‏ شرط آن‏‌که‏ مخل‏ به‏ مبانی‏ اسلام‏ نباشد، آزاد است» رعایت کنند.
۲) ما قانون‌ شکنی‌های پیش‌آمده در انتخابات ریاست جمهوری و وقایع غم‌انگیز پس از آن را آفتی بزرگ بر جمهوریت نظام می‌دانیم و با توجه به شواهد و دلایل متعددی که برخی از نامزدهای محترم و دیگران ارائه داده‌اند، تخلف‌های عمده و بی‌سابقه‌ی انتخاباتی را محرز دانسته، خواستار ابطال نتایج و برگزاری‌ی مجدد انتخابات هستیم.
۳) حرکت‌هایی چون اخراج خبرنگاران خارجی و دستگیری روزنامه‌نگاران داخلی، سانسور اخبار و وارونه جلوه دادن آن‌ها، قطع شبکه‌ی پیام کوتاه و فیلترینگ شدید اینترنت نمی‌تواند صدای مردم ایران را خاموش کند که تاریکی و خفقان ابدی نخواهد بود. ما حکومت ایران را به شفافیت و تعامل دوستانه با مردم آن سرزمین دعوت کرده، امید داریم در آینده شکاف عظیم بین مردم و حکومت کم‌تر شود.

پنجم تیرماه ۱۳۸۸ خورشیدیبخشی از جامعه‌ی بزرگ وبلاگ‌نویسان ایرانی

۳ نظر:

  1. سلام علیکم.
    خوشحالم که این بیانیه رو گذاشتی ;)
    من هر روز-روزی چند بار وبلاگت رو چک می کنم. خیلی دوست دارم آپ کنی و من نوشته هاتو بخونم.
    بذار دو بیت غزل حافظ که خیلی قشنگه برات بذارم:
    شراب تلخ می‌خواهم که مردافکن بود زورش
    که تا یک دم بیاسایم ز دنیا و شر و شورش
    کمند صید بهرامی بیفکن جام جم بردار
    که من پیمودم این صحرا نه بهرامست و نه گورش

    پاسخحذف
  2. مرسی محبوبه جان
    این چند بیت رو که نوشتی خیلی چسبناک بود...آخه من این شعرو خیلی دوست دارم...مخصوصا بیت اولش

    پاسخحذف
  3. آره به نظر من هم یکی از بهترین غزل های حافظ هست.

    پاسخحذف